hirdetés

Partnereink

Hallott már a reklámemlékezetről? A nőké lényegesen jobb

hirdetés

Hallott már a reklámemlékezetről? A nőké lényegesen jobb

Nem szeretjük, ha lódít, ha irritálóan tolakodó, ha harsány és ha unásig ismétlődik egy internetes reklám. Szeretjük viszont a jó reklámzenét, a humort, a szép képeket és ha frappáns a sztori. Ha pedig egy online reklám szerethető, hatására többet is vásárolunk, kiváltképp a nők – derül ki a DisplayNOW hirdetési webshop reprezentatív online reklám kutatásából.

A politikai reklámok bosszantják az embereket, leginkább internetezés közben, ezt 12%-uk említette. Ettől messze elmaradva a gyógyszer- (4%) és a nőiintimtermék-reklámok (3%) következtek. Ezenkívül sokakat zavarnak a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos, valamint az intimbetét- és online játék hirdetések.

hirdetés

A legtöbbek számára (31%) a negatív kivitelezés a zavaró. Ki nem állhatják, ha a reklám tartalma nem hihető, irritáló, negatív, ha túl harsány, agresszív, és ha idegesítő a zenéje. Emellett nem szeretik a tolakodó, túl sokat ismétlődő, bugyuta reklámokat sem.

A jó emlék vásárlást okoz

A zavaró reklámokkal szemben a legtöbb válaszadó a színvonalas, pozitív kivitelezést értékeli a legjobban egy internetes reklámban (19%). A leggyakoribb reklámelemek, melyek szerethetővé tesznek egy reklámot, a zene, a humor, a szép képek és a dinamikus tempó. Arányát tekintve a sorból a zene emelkedik ki, majd a humor, előbbi 58, míg utóbbi 22 említést kapott. Ugyancsak szeretjük, ha egy hirdetés – videohirdetések esetén – sztorija frappáns, megjegyezhető.

„Mindez azért is kulcsfontosságú, mert a kutatás rámutat, hogy ami tetszik, arra szívesebben emlékezünk, és amire szívesebben emlékezünk, azt szívesebben is vásároljuk" – magyarázza Csasztvan Nóra médiaértékesítési szakértő, a DisplayNOW társalapító-vezérigazgatója.

Az 1000 válaszadó 147 olyan márkára emlékezett, amit kedvel, viszont csak 47 olyanra, aminek a hirdetése zavarta őket. Akik említettek olyan online reklámot, ami tetszett nekik, vagy egyszerűen csak fel tudtak idézni részleteket a reklámból, azok számottevően többen (36%) állítják, hogy vásároltak a reklám hatására, mint az átlag (20%).

A nőknek jobb a reklámemlékezete

Természetesen az online reklám hatása más és más egyes demográfiai csoportok esetében. A nők 21%-a vásárolt az interneten látott hirdetés hatására, míg a férfiak 18%-a állította ugyanezt. Különösen a 18–39 éves nők körében magas, 26% a vásárlási hajlandóság az online reklámok hatására a DisplayNOW kutatása szerint. A nők számottevően jobban emlékeznek a reklámokban látott márkára, termékkategóriára és a konkrét részletekre. Számukra fontosabb a reklám kivitelezésének a minősége is.

A fiatalok a legkevésbé elutasítók az online hirdetésekkel szemben, ám a korral egyenes arányban nő a reklámkerülés. A 18–39 évesek csupán 16%-a nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten kerüli az online hirdetéseket. A 40–59 éveseknél már 19% ez az arány, míg a 60 év felettiek 30%-a elutasító az online hirdetésekkel szemben. Az idősebbek körében az online hirdetések hatékonysága is alacsonyabb: a 60 év felettieknél az átlagosnál alacsonyabb volt a hirdetések hatására történt vásárlások aránya.

„A kutatás eredménye árnyalja a »rossz reklám is reklám« frázist. A kutatás adatai azt mutatják, hogy ha egy online hirdetést nem szeretnek az internetezők, azaz rossz, akkor kevésbé eredményes a hirdető márka számára. Ezzel szemben, ha egy online hirdetést kedvelnek az internetezők, az a vásárlások számára is kedvezően hat" – foglalja össze a DisplayNOW reklámkutatásának legfontosabb tapasztalatait Csasztvan Nóra.

Forrás: Hírnév Ügynökég

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 01.20.

Ma Fábián, Sebestyén napja van.

Cinnabon, az amerikai fahéjas csiga

Ennek a finomságnak a láttán biztosan összefut majd a nyál a szádban! A cukorbevonattal nyakon öntött fahéjas tekercs az amerikai péksüteménylánc, a C...

  • 2022-01-20 12:00
A Nyilasnak is kell az énidő

Ahhoz, hogy élvezze a dolgokat, fontos, hogy hasznosnak érezze magát. De joga van szórakozni csak a móka kedvéért. Mindaz, amit szabadidejében tesz, n...

  • 2022-01-20 10:29
Egri Péter: Kiváltságos helyzet A DAL 2022 zsűrijében lenni

Új zsűritagokkal folytatódik a Dunán az ország dalválasztó műsora, A DAL. A könnyűzenei seregszemle ítészei közé – Mező Misi és Ferenczi Gyuri párosáh...

  • 2022-01-20 09:14
Barátság szakítás után? 8 híresség, aki meghívta exét az esküvőjére

Ezek a hírességek mind úgy döntöttek, meghívót küldenek volt szerelmüknek is.

  • 2022-01-20 08:00
Tejfölös csirke rozmaringgal és kakukkfűvel

Finom, krémes, zöldfűszeres tejfölös csirke, ami pillanatok alatt elkészíthető, és a gyerekek is imádják! Nagy kedvenc lehet a te családodban is, prób...

  • 2022-01-20 06:47

hirdetés

Kiemelkedő árbevételre számít az Accent Hotels egyes szállodáiban az idén

Az Accent Hotels szállodaüzemeltető várakozásai szerint 2022-ben hotelei egy részében a foglaltság éves átlagában már elérheti, a bevétel pedig jócská...

  • 2022-01-19 22:00
Ártalmas mennyiségű alkoholt iszik otthon több millió brit

Angliában nyolcmillió ember olyan sok bort, sört vagy röviditalt fogyaszt otthon, amely már káros az egészségére.

  • 2022-01-19 20:00
Jason Momoa újra szingli! Bejelentette, válik feleségétől

A két híresség közös nyilatkozatban írt arról, hogy mostantól külön folytatják.

  • 2022-01-19 17:48
Közönségkedvenc dallal és videoklippel indította az évet Adele

Vadonatúj videoklippel indította az évet Adele. Az Oh My God dala a közönségének egyik kedvence volt a 30 c. lemezéről.

  • 2022-01-19 16:23
Perrie Edwards készül a szólókarrierjére

Eminem csapatával készül a szólókarrierjének beindítására a Little Mix énekesnője, Perrie Edwards.

  • 2022-01-19 14:40

Minden cikk

hirdetés

hirdetés